Elukutseid on maailmas loendamatu arv ning kõige paremini saab neid tundma õppida just praktiseerides. Selleks on kõige tõesemaks infoallikaks ikka need, kes on ise kaubanduses töötanud. Kuid sellegipoolest levib pahatihti mõningaid müüte kaubanduses töötamise kohta, millel tõepõhja pole.
Teenindajatele ainult miinimumpalk
Kuigi ettevõtete palgapoliitikad on erinevad, ei maksa ükski endast lugupidav tööandja teenindajale miinimumpalka. Enamikes ettevõtetes on teenindajal lisaks põhipalgale võimalik ka teenida igakuist boonust, mis annab palgale lisaks vägagi arvestatava summa.
Kliendid ei hinda teenindajat
Vastupidi! Väga paljud kliendid on tänapäeval ka ise mingil eluhetkel teenindajana elatist teeninud. Sellega kaasneb paljude klientide poolt laialdasem mõistmine ja hindamine ning ka julgus näidata välja tänulikkust teenindaja suhtes, sest igaüks, kes seda ametit on pidanud, teab kuidas rõõmsad ja rahulolevad kliendid on üheks suureks põhjuseks, miks see töö niivõrd nauditav võib olla.
Teenindaja töö ei paku arenguvõimalusi
Kuigi paljude jaoks võib teenindaja töö olla ainult suurepäraseks hüppelauaks edasiste ametiteni, avastavad siiski ka paljud teenindajad selles töös enda kutsumuse ning asuvad end sel alal innukalt täiendama. Sel eesmärgil pakuvad ettevõtted erinevaid firmasiseseid koolitusprogramme, mille läbimisel saab töötaja omandada palju uusi ning põnevaid teadmisi, mida ka edaspidi oma töös rakendada.
Kaubanduses töötamine on üksluiselt rutiinne
Kuidas saaks tekkida üksluist rutiini töös, mille keskmes on inimesed? Teenindaja tööpäev võib pakkuda mitmeid arendavaid väljakutseid, sest iga klient erineb oma soovides. Võiks isegi poolnaljaga väita, et teenindaja töö ühtib lausa psühholoogi ametiga, sest teenindaja võimeks on lugeda kliendi emotsioone ning nendest lähtuvalt tegutseda. Lisaks otsesele kontaktile klientidega, koosneb teenindaja amet olenevalt töökohast veel mitmetest muudest põnevatest ülesannetest.
Karjäär teenindajana tuleb su tervise arvelt
Küllap oled kuulnud jutte nagu päevad läbi tööl püstijalu tegutsedes oleks sulle kahjulik. Tegelikult on asi hoopis vastupidine; inimene on loodud liikumiseks – nii on asi olnud juba inimkonna ajaloo algusest saati – ning selleks on ka teenindaja tööstiil palju tervisesõbralikum kui tundide viisi istumist nõudev kontoritöö.
Kiirelt arenevas maailmas pole teenindaja ametil tulevikku
Kellelegi meist pole jäänud märkamatuks, et viimaste aastatega on hakanud paljusid lihtsamalt mõistetavaid töid tegema inimeste asemel hoopis robotid. See pole väärarusaam, enamikes kauplustes võib ju tänaseks leida iseteeninduskassasid. Iroonilisel kombel on teenindaja amet hoopis üks kindlamaid töid, kus ei tohiks karta töötaja asendamist masinatega, sest meie hullumeelselt kiiretempolise arenguga tänapäevas on inimlik lähenemine klientide seas veel rohkemgi hinnas kui eales varem!